Ocenianie w kształceniu zdalnym może przybierać różne formy:

Forma zaliczenia/egzaminuPrzykładowe narzędzia oceny
egzamin pisemny, pisemne wypracowanie lub esej
egzamin ustny
porfolio – zbiór materiałów przygotowanych przez studenta, zogniskowany wokół jakiegoś tematy, pokazujący jego wysiłki, postępy i osiągnięcia w danej dziedzinie
samoocena – aktywność, wymagająca od studenta oceny własnych działań w odniesieniu do wskazanych wcześniej kryteriów
ocena rówieśnicza – aktywność, która wymaga od studentów oceny działań innych studentów z grupy w odniesieniu do wskazanych wcześniej kryteriów
wspólna ocena (co-assessment) – udział i znacząca rola wykładowcy oraz studenta w procesie oceny
ocena prezentacji grupowej (np. raportu)
test umiejętności
sesja interwizji – wymiana informacji w małej grupie uczestników (posiadających podobne doświadczenia/wiedzę) bez udziału lidera lub facylitatora
sesja superwizji – wymiana informacji i doświadczeń w większej grupie uczestników przy udziale lidera lub facylitatora (posiadającego wiedzę ekspercką z tego obszaru)

Legenda

  • – czat na platformie enauka.ujd.edu.pl
  • – forum na platformie enauka.ujd.edu.pl
  • – warsztat na platformie enauka.ujd.edu.pl
  • – test/quiz na platformie enauka.ujd.edu.pl
  • – zadanie na platformie enauka.ujd.edu.pl
  • – wiki na platformie enauka.ujd.edu.pl
  • – dokument tekstowy (np. dodawanie komentarzy)
  • – prezentacja multimedialna ( np. dodawanie komentarzy)
  • – YouTube
  • – Skype (lub inny program do wideokonferencji)
  • – Messenger (lub inny komunikator internetowy)
  • – WideoAnt
  • – Padlet lub inna wirtualna tablica
  • – Seesaw lub inna wirtualna klasa