Ocenianie w kształceniu zdalnym może przybierać różne formy:
Forma zaliczenia/egzaminu | Przykładowe narzędzia oceny |
egzamin pisemny, pisemne wypracowanie lub esej | |
egzamin ustny | |
porfolio – zbiór materiałów przygotowanych przez studenta, zogniskowany wokół jakiegoś tematy, pokazujący jego wysiłki, postępy i osiągnięcia w danej dziedzinie | |
samoocena – aktywność, wymagająca od studenta oceny własnych działań w odniesieniu do wskazanych wcześniej kryteriów | |
ocena rówieśnicza – aktywność, która wymaga od studentów oceny działań innych studentów z grupy w odniesieniu do wskazanych wcześniej kryteriów | |
wspólna ocena (co-assessment) – udział i znacząca rola wykładowcy oraz studenta w procesie oceny | |
ocena prezentacji grupowej (np. raportu) | |
test umiejętności | |
sesja interwizji – wymiana informacji w małej grupie uczestników (posiadających podobne doświadczenia/wiedzę) bez udziału lidera lub facylitatora | |
sesja superwizji – wymiana informacji i doświadczeń w większej grupie uczestników przy udziale lidera lub facylitatora (posiadającego wiedzę ekspercką z tego obszaru) |
Legenda
- – czat na platformie enauka.ujd.edu.pl
- – forum na platformie enauka.ujd.edu.pl
- – warsztat na platformie enauka.ujd.edu.pl
- – test/quiz na platformie enauka.ujd.edu.pl
- – zadanie na platformie enauka.ujd.edu.pl
- – wiki na platformie enauka.ujd.edu.pl
- – dokument tekstowy (np. dodawanie komentarzy)
- – prezentacja multimedialna ( np. dodawanie komentarzy)
- – YouTube
- – Skype (lub inny program do wideokonferencji)
- – Messenger (lub inny komunikator internetowy)
- – WideoAnt
- – Padlet lub inna wirtualna tablica
- – Seesaw lub inna wirtualna klasa